پارک جنگلی سیسنگان

استان مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور
معرفی

پارک جنگلی سیسنگان که در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد، هدف اولیه ایجادش حفظ گونه‌های نادر گیاهی و حیوانی بوده است. قرارگیری در کناره ساحل یکی از ویژگی های متمایز کننده پارک سیسنگان از مناطق جنگلی دیگر می باشد. در مسافرت های جمعی خود می توانید در آلاچیق های رو به دریای دل فریب خزر به تماشا بنشینید و از محیط لذت ببرید یا در دل جنگل پر از شگفتی سیسنگان اتراق کنید. این پارک همچنین یکی از ذخیره گاه های بزرگ شمشاد در کشور می باشد و یکی از گونه های خاص دیگر موجود در این جنگل بلوط هایی به ارتفاع 10 متر می باشند، که به زیبایی هر چه تمام تر در جنگل قد علم کرده اند.



پارک جنگلی سیسنگان ۶۰۲ هکتار مساحت داشته و در سال ۱۳۴۴ به دستور مهندس آشتیانی ایجاد شده است. این جاذبه نمونه‌ای طبیعی از جنگل‌های جلگه‌ای استان مازندران می باشد و از سمت شمال به دریای خزر، از جنوب به سلسله جبال البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح‌ الدین‌ کلا می رسد. از نظر توزیع گیاهی این پارک شامل سه بخش ساحلی، جنوبی و غربی بوده و زیستگاه انواع گونه‌های درختی، درختچه‌ای خشبی، علفی و جانوری است. به عنوان مثال از این جانوران می‌توان شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال را معرفی کرد.



در پارک جنگلی سیسنگان امکانات مناسبی مثل فروشگاه، پناهگاه بزرگ، محوطه پیک‌ نیک، محوطه کمپینگ، پارک کودک، پارک بادی، شهربازی، پیست کارتینگ، نمایشگاه سنتی صنایع دستی و سوغاتی، پیست اسب‌ سواری، کلوپ جت اسکی، کلوپ قایق‌سواری، زمین ورزش‌های ساحلی، باربکیو خانوادگی و انجام بازی‌های مفرحی مثل والیبال، بدمینتون، دوچرخه سواری یا فوتبال، سفره‌خانه و ساختمان نمایشگاه دائمی منابع طبیعی تعبیه شده است. برای کمپ شبانه و اقامت در جنگل می توانید با پرداخت هزینه‌ای مازاد بر بلیط ورودی از مکان‌های مخصوص چادر زدن استفاده کنید، یا سوئیت‌هایی دو تخته و سه تخته موجود را اجاره کرده و با خیال آسوده در آنجا بمانید.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مازندران
شهر نور
آدرس استان مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور
دسته‌بندی طبیعی
ثبت ملی ایران
ثبت یونسکو
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
موتور چهار چرخ
باربیکیو
اسب سواری
سوپرمارکت
قایق سواری
آلاچیق
نمازخانه
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}