پارک جنگلی شورآب

استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد، پارک جنگلی شورآب
معرفی

قرار گرفتن استان لرستان در کوه‌های زاگرس، مناطق جنگلی و طبیعی زیادی را برای این استان به وجود آورده است. پارک جنگلی شورآب با 570 هکتار مساحت یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان است که در 25 کیلومتری جاده خرم آباد به پل دختر و در شهر دوره چگنی قرار دارد و در سال 1356 طرح آن تهیه و احداث شد. طبیعت پوشیده از درختان خودروی بلوط یکی از جاذبه‌های استان لرستان است، این درختان زیبا و مقاوم در پارک جنگلی شورآب هم دیده می‌شوند و چشم انداز زیبایی را به وجود آورده‌اند. البته به غیر از درختان بلوط، درختان دیگری هم در این منطقه وجود دارد که زیبایی پارک را چند برابر کرده‌اند.



همچنین هر ساله به مناسبت روز درختکاری مردم درختان زیادی در این پارک می‌کارند که طبیعت آن را سرسبزتر و شاداب تر می کنند. از ویژگی‌های بارز این پارک جنگلی میتوان به نزدیکی آن به مرکز استان لرستان یعنی شهرستان خرم ‌آباد و قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی، توپوگرافی و پوشش جنگلی بکر منطقه اشاره کرد. این پارک در هر فصلی از سال زیبا و دیدنی است اما بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند که در فصل بهار و تابستان که هوا معتدل است به این منطقه سفر کنند. در فصل پاییز همزمان با تغییر رنگ برگ‌ درختان، تابلو رنگارنگی در دل طبیعت ایجاد می‌شود که نمی‌توان از تماشای آن سیر شد.



پارک جنگلی شورآب نه فقط یکی از زیباترین پارک های لرستان بلکه یکی از بهترین پارک های طبیعی ایران است و در سالیان اخیر با اضافه شدن امکانات رفاهی نسبت به قبل شلوغ تر شده است. از جمله این امکانات می‌توان به شبکه روشنایی، سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، نهالستان گونه‌‌های جنگلی اشاره کرد. طرح دهکده پارک جنگلی شورآب توسط نمایندگان شهر خرم‌ آباد در مجلس مطرح شده که هدف آن ساماندهی پارک و همچنین جذب هر چه بهتر گردشگران است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع آب و هوا معتدل
نوع منطقه جنگلی
استان لرستان
شهر خرم آباد
آدرس استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد، پارک جنگلی شورآب
دسته‌بندی طبیعی
سال ساخت (قدمت) 1356
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
فضای سبز
پوشش اینترنت 4G
آلاچیق
نمازخانه
سرویس بهداشتی
پارکینگ
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به لرستان
برنامه سفر 2 روزه به لرستان
جاذبه های مرتبط
موزه فلک الافلاک لرستان خرم آباد
آبشار گریت لرستان خرم آباد
مسجد جامع بروجرد لرستان بروجرد
پل قلعه حاتم لرستان بروجرد
امامزاده جعفر لرستان بروجرد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}