پارک جنگلی قرق

استان گلستان، ۲۴ کیلومتری گرگان، پارک جنگلی قرق
معرفی

در بین دو شهر گرگان و علی آباد کتول در ۲۴ کیلومتری گرگان در کنار جاده گرگان به مشهد، طبیعتی حفاظت شده به نام پارک جنگلی قرق وجود دارد. قرق منطقه زیبا و سرسبز برای تفریح و گردش در جنگل است، وجود گونه‌های حمایت ‌شده گوزن قرمز و انواع درختان توسکا، افرا، بلوط ، قشلاقی، خرمندی و آزاد در بخش هایی از منطقه باعث هیجان‌انگیز تر شدن این جاذبه طبیعی شده است به طوری که این منطقه به زیستگاه گوزن قرمز معروف بوده و تکثیر ‌و انتقال این گونه به دیگر مناطق کشور برای زیست و زادآوری نیز در آن صورت می گیرد.



مردم محلی و گردشگران برای پکنیک و حتی کمپینگ به این منطقه می‌آیند. طرح اولیه ایجاد یک مجموعه تفریحی در دل جنگل‌های قرق توسط حسین سعیدی آشتیانی، که امروزه با نام "پدر پارک‌های جنگلی ایران" شناخته می‌شود، ارائه شده و در سال 1350 هجری شمسی پارک قرق به بهره‌برداری رسیده است. این پارک با ۶۵۰ هکتار مساحت در محیط جلگه‌ای قرار دارد و شامل پارک وحش ، پارک كودک ، پناهگاه های چوبی ، تأسیسات رفاهی و ساختمان نگهبانی و انتظامی می باشد و مسیر دسترسی به پارک به صورت آسفالته است.



این جنگل سرسبز و زیبا محل رویش«انجلی» و «ممرزستان» است. دو حلقه چاه عمیق به وسیله ی لوله كشی آب به منبعی كه در مركز پارک بر روی تپه ای واقع است و سپس به سیستم شبكه آبرسانی متصل می شوند و کیفیت بسیار مطلوبی دارند. از ویژگی های آب و هوایی پارک جنگلی قرق گرگان می توان به داشتن آب و هوای مناسب و نسبتا خنک تابستان و سرد و برفی در زمستان اشاره کرد همچنین فصول بهار و پاییز جزو بهترین زمان های سفر به این منطقه هستند. از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به این پارک جنگلی می توان موزه مردم شناسی علی آباد کتول را نام برد که با بازدید از این مکان می توانید لذت سفر خود را دو چندان کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع منطقه جنگلی
استان گلستان
شهر گرگان
آدرس استان گلستان، ۲۴ کیلومتری گرگان، پارک جنگلی قرق
دسته‌بندی طبیعی
ارتفاع 105 متر از سطح دریا
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
برق
سوپرمارکت
آب اشامیدنی
بوفه
آلاچیق
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر ۲ روزه گرگان
جاذبه های مرتبط
جنگل قرن آباد گلستان گرگان
دشت شقایق گلستان گالیکش
دریاچه مصنوعی گنبد کاووس گلستان گنبدکاووس
آبشار دو آب گلستان کردکوی
آبشار زیارت گلستان گرگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}