پارک جنگلی یاسوج

استان کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق شهر یاسوج
معرفی

پارک جنگلی یاسوج با وسعت هزار هکتاری یکی از برجسته‌ترین مناطق تفریحی جنوب کشور است. این پارک خیره‌کننده واقع در شمال شرقی یاسوج با نمایی بی‌نظیر از شهر، گردشگران را جذب می‌کند. از شیب‌های طبیعی آن می‌توان به مناظر بکر و سرسبز پارک نگاه کرد. برای دوست‌داران طبیعت، این پارک تجربه‌ای بی‌نظیر به همراه دارد.



پارک جنگلی یاسوج با پوشش گیاهی متنوعی از جمله درختان بلوط، کیکم، بادام کوهی، بنه و ارزن، زیبایی خاصی دارد که بلوط به تنهایی 76 درصد از درختان این پارک را شکل می‌دهد. برای رفاه حال گردشگران، آلاچیق‌ها و مسیرهای پیاده‌روی به همراه یک جاده آسفالته در این منطقه احداث شده است. به گزارش‌ها، حدود 300 هزار گردشگر سالانه این مکان زیبا را بازدید می‌کنند و بهار بهترین زمان برای تجربه زیبایی‌های آن است.



بر اساس مقایسه‌ عکس‌های هوایی از سال‌های ۱۳۴۴ و ۱۳۹۰، تقریباً ۶۰ درصد از مساحت پارک جنگلی تغییر نداشته و همچنان بکر باقی مانده است. با وجود استفاده مردم محلی از این منطقه برای چرای دام یا قطع شاخه‌ها برای تعلیف، در دهه اخیر تلاش‌هایی برای توسعه آن انجام شده است. مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای احداث مسیرهای پیاده‌روی، ۸۰ آلاچیق و یک جاده آسفالتی در شمال پارک صرف شده است. ولی به دلیل گستردگی پارک همچنان نیازهای بهداشتی و رفاهی پارک باید مورد توجه قرار گیرد.



آبشار یاسوج که فاصله نسبتاً کمی به پارک دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف منطقه است.منطقه با اقلیم سرد و مرطوب و دمای میانگین ۱۵ درجه سانتی‌گراد، شرایط جوی مناسبی دارد. حداکثر دمای تابستان ۳۵ درجه و حداقل آن در زمستان به ۳ درجه می‌رسد. اوایل بهار بهترین زمان برای تجربه زیبایی‌های طبیعی یاسوج و پارک جنگلی‌اش است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان کهکیلویه و بویراحمد
شهر یاسوج
آدرس استان کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق شهر یاسوج
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر به یاسوج
جاذبه های مرتبط
تنگ گنجه ای کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
دشت مورپیسه کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
آبشار یاسوج کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تل خسرو کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
روستای کریک کهکیلویه و بویراحمد یاسوج
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}