پارک کروکودیل قشم

استان هرمزگان، چهار کیلومتری جزیره قشم، اتوبان قشم به درگهان
معرفی

پارک کروکودیل قشم یا پارک نوپک اولین و بزرگ‌ترین پارک کروکودیل خاورمیانه در استان هرمزگان می باشد که در سال 1390 راه اندازی شده است. این مجموعه، منبع اطلاعاتی جانورشناسی در زمینه کروکودیل در کشور به حساب می آید؛ ایده تاسیس این پارک متعلق به خانم مژگان روستایی است که در ابتدا هشت سر (واحد شمارش کروکودیل) کروکودیل بالغ از کشورهای جنوب شرق آسیا به ایران منتقل کردند. نگهداری و حمایت از حیوانات هدف اصلی احداث این پارک می باشد و کروکودیل‌های پرورش یافته در این پارک به باغ‌ وحش‌ها و زیستگاه‌های طبیعی ایران فرستاده می‌شوند.



کرودکودیل پروسوس از بهترین گونه‌های پرورشی در جهان است که در آب‌های شور زندگی می‌کنند؛ کروکودیل‌های مجموعه نوپک نیز از همین گونه می باشند و بزرگ‌ترین کروکودیل این مجموعه  با 27 سال سن خان بابا نام دارد که وزنش حدود ۴۰۰ کیلوگرم و طول آن 4 متر است. مهم‌ترین گونه‌های کروکودیل این مجموعه ارینوکو، نیل، کایمن سیاه و کروکودیل آمریکایی  هستند؛ در پارک کروکدیل قشم علاوه بر کروکودیل حیوانات دیگری نیز نگهداری می‌شوند که از جمله آن ها انواع پرندگان مانند سار، مرغ مینا، کبک، طوطی، بلدرچین، کرکس مصری، عقاب تالابی و شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری، بز کوهی، بز تالی، میمون، جوجه تیغی، انواع خزندگان چون لاک‌پشت کوهی و ایگوانا و مار پیتون برمه می باشند.



از دیگر خدماتی که در این پارک ارائه می شود می توان به آموزش مدیریت مزرعه، نگهداری و پرورش کروکودیل به‌ صورت خصوصی همراه با کارورزی و ارائه گواهی سابقه کارورزی، فروش کروکودیل به مراکز دارای مجوز نگهداری و دارای فضای مناسب، ارائه مشاوره به پارک‌های حیات وحش و مراکز نگهداری حیوانات، همکاری داوطلبانه با محیط‌ زیست و دامپزشکی استان هرمزگان اشاره کرد. در بازدید از پارک کروکدیل قشم آرامش مجموعه را هنگام بازدید برهم نزنید و سعی کنید با راهنمای پارک همراه باشید تا وی جزئیات مربوط به پارک را به شما انتقال دهد.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان هرمزگان
شهر قشم
آدرس استان هرمزگان، چهار کیلومتری جزیره قشم، اتوبان قشم به درگهان
دسته‌بندی شهری
سال ساخت (قدمت) 1390 هجری شمسی
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آب
برق
آب اشامیدنی
پوشش اینترنت 4G
غرفه صنایع دستی
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به جزایر قشم، هرمز و هنگام
برنامه سفر 3 روزه به بندرعباس و بندر لنگه
برنامه سفر 4 روزه به کیش
جاذبه های مرتبط
بازار درگهان هرمزگان درگهان
پارک دلفین هرمزگان کیش
حمام گله داری هرمزگان بندرعباس
کارگاه لنج سازی گوران هرمزگان قشم
مسجد ملک بن عباس هرمزگان بندرلنگه
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}