پل معلق بابلسر

استان مازندران، شهرستان بابلسر، خیابان پاسداران
معرفی

پل معلق بابلسر از مهمترین آثار باستانی  مازندران و اولین پل ماشین رو می‌ باشد که پیوند دهنده قسمت شرقی و غربی بابلسر است. این پل متعلق به دوره پهلوی اول می باشد و در سال ۱۳۱۳، قبل از جنگ جهانی دوم توسط مهندسین آلمانی و سوئدی بر روی بابلرود ساخته شده و زیبایی فضا را دوچندان کرده است. نورهای این پل رنگی هستند و فضای فوق العاده ای را برای عکاسی فراهم می کنند. پل فلزی دیگری به موازات پل قدیمی وجود دارد که قدمت چندانی ندارد.



پل معلق بابلسر به عنوان راه ارتباطی بابلسر، فریدون کنار است و در مسیر شاهراه شرقی _ غربی استان می باشد. این اثر زیبا که پل امام رضا نیز نامیده می شود ،دارای 80 متر طول و ارتفاعی حدود 16 مترو عرض 8 متر بوده و در ساخت آن تماما از آهن استفاده شده است. در زمان ساخت این پل متخصصان آلمانی ضمانت 50 ساله برای آن اعلام کرده اند و چندی پیش این زمان به پایان رسیده و به خاطر آسیب ها و صدمات غیر قابل جبرانی که بر پل وارد شده برای حفظ و بقای آن بهتر است از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین خودداری شده و آن را به پیاده رو تبدیل کرد.



هنگام بازدید از پل معلق می‌ توانید برای استراحت به پارکی که در نزدیکی پل تعبیه شده بروید یا کنار آب رود بابلسر بشینید و از هوا و فضای چشم نواز شهر لذت ببرید. اگر هم کمی به سمت شمال پل بروید، کافه سنتی قرارگرفته که این مکان جای خوبی برای استراحت می باشد. در اطراف پل فضای سبز وجود دارد که میتوانید مدتی را نیز به تفریح در این فضا بگذرانید. اگر قصد بازدید از مکان‌ های تفریحی و گردشگری که در نزدیکی این سازه تاریخی قرار دارند می توانید از پل معلق عبار پیاده، بابلرود و پایانه کشتی های بابلسر بازدید کنید.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مازندران
شهر بابلسر
آدرس استان مازندران، شهرستان بابلسر، خیابان پاسداران
دسته‌بندی شهری
ارتفاع 16 متر
ثبت ملی ایران
سال ساخت (قدمت) سال ۱۳۱۳
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
فضای سبز
قایق سواری
پوشش اینترنت 4G
کافه
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}