پل وِرِسک در ارتفاعات روستای ورسک شهرستان سواد کوه استان مازندران قرار دارد و از جمله زیباترین پل های تاریخی ایران و بزرگ ترین پل راه آهن شمال کشور محسوب می شود. عده ای معتقدند در حوالی این پل درختچه ای به نام ورس رشد می کرده، به همین دلیل نام ورسک برای پل انتخاب شده است. این پل در سال ۱۳۱۵ توسط رضاشاه پهلوی با هدف تردد قطار به سمت شمال کشور با ساده ترین امکانات و ابزارهای مهندسی همچون دریل دستی، داربست های چوبی و دینامیت به بهره برداری رسیده است و از ویژگی های خاص آن عدم استفاده از هیچ سازه فلزی در ساخت آن می باشد.
پل ورسک در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخست وزیر انگلیس لقب پل پیروزی گرفت و نقش ویژه ای در سرنوشت جنگ جهانی دوم داشته همچنین با ساده ترین امکانات و ابزارهای مهندسی همچون دریل دستی، داربست های چوبی و دینامیت با ارتفاع 110 متر و طول 73 متر ساخته شده است. پل ورسک در مسیر راه آهن سراسری تهران-شمال قرار دارد و امروزه برای عبور قطارهای مسافربری تهران-گرگان، تهران-ساری و قطارهای سوختی و باری کاربرد دارد. اما در ابتدا قرار بود این خط آهن از روستای ورسک و کوهستان البرز عبور کرده و به طرف تونل گدوک ادامه یابد؛ ولی شیب تند مسیر عامل لغو این طرح شد.
مسیر صعب العبور کنونی که در ۳ کیلومتری دره ورسک قرار دارد به سه خط طلا مشهور می باشد و برای عبور از دره، این پل احداث شده و جهت ایمنی بخشی به حرکت قطار به شکل سه پله طراحی شده است. از جاذبه هایی که در نزدیکی این پل هستند می توان آبشار ورسک ،سه خط طلا و چشمه شور آب گدوک را نام برد و به عنوان بهترین زمان بازدید از جاذبه فصل های بهار و تابستان را معرفی کرد.