پیست اسکی دیزین

استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین
معرفی

پیست اسکی دیزین از مکان های تفریحی کرج در شمال کوه‌ های البرز است و به سبب آب و هوای بسیار مناسب در فصل زمستان و تابستان همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بیشماری را مجذوب خود می کند. ارتفاعات البرز ادامه چین خوردگی های رشته کوه های آلپ هستند و بهترین پیست های اسکی کشور در این ارتفاعات قرار دارند. این مجموعه در سال‌ های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط  گروه خارجی، به سرپرستی آقای کاظم گیلانپور، قهرمان و مربی اسکی وقت، کشف شد و اقدامات اولیه‌ای مثل احداث جاده از سمت معدن زغال سنگ آرسین و نصب یک خط تله سی یژ به طول ۲۴۰۰ متر در قسمت دره تا پارکینگ بالا و ورود اولین تله کابین به ایران همزمان با ایجاد رستوران شاله و نصب تله اسکی مبتدی صورت گرفت.



فعالیت مجموعه دیزین در فصل تابستان نیز به شکل پیست اسکی روی چمن وجود دارد. این پیست ۶۵۰ متر طول دارد و محل برگزاری مسابقات جهانی اسکی روی چمن می باشد. در کنار این تفریح تابستانی امکان فعالیت‌ های مفرحی مانند دوچرخه سواری کوهستانی، کایت سواری و تیراندازی با کمان نیز فراهم می باشد، همچنین منظره منطقه با باغ گل و گونه‌ های کمیاب گیاهان کوهستانی مزین شده و چشم انداز ویژه ای ایجاد می کند.



امکانات رفاهی پیست دیزین شامل سه تله کابین، دو هتل، ۱۹ کلبه، پنج رستوران، دو تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی و پیست اسنو پارک، پیست یو، پیست مبتدی و پیست چمن است که تمام نکات فنی مثل  شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی در آن رعایت شده است. کلبه هایی با معماری های زیبا و سقف های شیروانی برای اقامت در مجموعه پیست دیزین به نام شله قرار دارند و شامل امکانات رفاهی چون باربیکیو، تراس، شومینه و سرویس بهداشتی هستند. می توانید به عنوان سوغاتی در روستاهای اطراف دیزین از باغداران میوه‌های  تازه تهیه کنید و از بازارهای محلی  صنایع دستی مثل گلیم، شال پشمی، جاجیم و نمد خرید کنید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان البرز
شهر کرج
آدرس استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین
دسته‌بندی تفریحی
ارتفاع 10 متر
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
باربیکیو
دوچرخه سواری
پوشش اینترنت 4G
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
جاذبه های مرتبط
کاخ شمس البرز کرج
آبشار هفت چشمه البرز کرج
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}