چشمه آبگرم گنو

استان هرمزگان، شمال شرقی شهر بندرعباس، جاده سیرجان-بندرعباس، کوه گنو
معرفی

چشمه آبگرم گنو در منطقه محافظت شده گنو در استان هرمزگان و در فاصله 30 کیلومتری از شهر بندرعباس قرار دارد و به دلیل خواص درمانی آن به یکی از مراکز آب درمانی کشور تبدیل شده است. چشمه گنو در دره‌ کوه گنو (ششمین کوه مرتفع استان هرمزگان) قرار دارد و اطراف آن چشمه‌هایی چون انارون، تنگ باغ، کهنو، چاهو و پشتنگ وجود دارد اما زیبایی طبیعت و گونه­‌های گیاهی نادر اطراف این چشمه باعث شده تا این چشمه از دیگر چشمه‌های آبگرم­‌ این شهر معروف­‌تر باشد. مجتمع توریستی آب درمانی گنو هرمزگان به‌منظور بهره‌مندی از خواص درمانی چشمه آبگرم گنو تأسیس شده است و همه ساله مسافران زیادی برای لذت از طبیعت و کسب سلامتی، به این منطقه می‌روند.



متوسط دمای چشمه گنو به 41 درجه سانتیگراد می‌رسد و به گفته مسئولین مجتمع آبدرمانی گنو به علت دارا بودن کلرو سولفات، کلرو سدیم و گوگرد خواص درمانی بسیاری دارد و در درمان بیماری‌هایی از قبیل روماتیسم، دردهای عضلانی، نارسایی‌های جسمی، تسریع گردش خون، تسکین بیماری‌های روحی و روانی، تسکین دردهای مفاصل و بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل وجود ترکیباتی مانند کلر و هیدروژن سلفوره در آب این چشمه، هیچ جانداری غیر از نوع خاصی از ماهی به نام آفانیوس گینویس (کپوردندان گنو) قادر نیست در آن زندگی کند و جالب تر اینکه این گونه ماهی در هیچ جای جهان غیر از چشمه آب گرم گنو یافت نمی‌شود.



از پس آب‌هایی که از استخرها خارج می‌شود برای آبیاری نخلستان اطراف چشمه استفاده می‌شود. در اطراف چشمه گیاهان دارویی زیادی از جمله آویشن، بومادران، آکاسیا، پونه، زیره و سرخس معطر رشد کرده‌اند که هرکدام خواص دارویی منحصربفردی دارند و برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی و علم پزشکی کاربرد دارند. مجتمع توریستی آبدرمانی گنو دارای امکانات زیادی از جمله استخرهای مجزا ویژه آقایان و بانوان، جکوزی، رستوران، هتل، پیست دوچرخه‌سواری، مجموعه شهربازی، آلاچیق و فضای اختصاصی برای برپایی چادرهای سفری می‌باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
نوع منطقه کوهستانی
استان هرمزگان
شهر بندرعباس
آدرس استان هرمزگان، شمال شرقی شهر بندرعباس، جاده سیرجان-بندرعباس، کوه گنو
دسته‌بندی تفریحی
ثبت یونسکو
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
برق
آب اشامیدنی
پوشش اینترنت 4G
بوفه
آلاچیق
نمازخانه
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به جزایر قشم، هرمز و هنگام
برنامه سفر 3 روزه به بندرعباس و بندر لنگه
برنامه سفر 4 روزه به کیش
جاذبه های مرتبط
بازار درگهان هرمزگان درگهان
پارک دلفین هرمزگان کیش
حمام گله داری هرمزگان بندرعباس
کارگاه لنج سازی گوران هرمزگان قشم
مسجد ملک بن عباس هرمزگان بندرلنگه
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}