کاخ مرمر رامسر

استان مازندران، شهر رامسر، بلوار رزاقی، جاده هتل
معرفی

کاخ مرمر رامسر یکی از آثار گران بهای دوران پهلوی و از متنوع ترین باغ ها در شمال  ایران و استان مازندران است و مجموعه ای بزرگ شامل پنج موزه را در خود جای داده است. دستور ساخت بنا توسط رضا خان پهلوی صادر شده و در سال ۱۳۱۶ جهت استراحت گاه خاندان سلطنتی به بهره برداری رسیده است سپس بعد از ۴ سال محمدرضا پهلوی درآن اقامت گزید. این مجموعه در سال ۱۳۹۰ به عنوان پر بازدید ترین موزه ایران انتخاب شد و به دلیل استفاده زیاد از سنگ  مرمر این سازه با نام های کاخ سلطنتی، کاخ مرمر، باغ  رامسر،‌ موزه کاخ  رامسر، کاخ موزه مرمر، تماشاگه خزر نیز شناخته می شود.



این کاخ معماری خاص و بی نظیری به شکل مستطیلی دارد و نمای بیرونی بنا با مرمر سفید ، ستون‌ های حجاری‌ شده و دو مجسمه مرمرین ببر مزین شده است. درون بنا نیز شامل یک هال و تالار مرکزی و ۲ اتاق بزرگ در طرفین و حمام و سرویس بهداشتی است و ترکیبی از تابلوها و آثار هنری متنوع و اشیاء آنتیک و مبلمان زیبا در آن قرار دارند. در و پنجره ها ی ساختمان چوبی بوده و جنس کف اتاق از تخته است و محوطه تحتانی کاخ رامسر خالی است و به این صورت یک زیر زمین ایجاد شده است ولی امکان بازدید از زیرزمین کاخ وجود ندارد.



اولین  نهال‌ های مرکبات و گیاهان تزیینی نادر در این باغ کشت شده است. برای ورود معابر کاخ به داخل آن مسیر مستقیم وجود ندارد چرا که مسیر به صورت منحنی بر پایه قاعده حجاب در معماری ایرانی طراحی شده و راه ورودی از دو سمت شرق و غرب دیده شده است، این مسیر با شن و ماسه پوشیده شده و شمشاد و انواع  گلهای دیگر زیبایی مسیر را دوچندان می کند. بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار (مخصوصا اواسط اردیبهشت) و اوایل پاییز است و همچنین از مکان های گردشگری دیگری که در نزدیکی این جاذبه قرار دارند می توان پارک ملی رامسر، بازار سنتی رامسر، بلوار معلم و پلاژ ساحلی را نام برد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان مازندران
شهر رامسر
آدرس استان مازندران، شهر رامسر، بلوار رزاقی، جاده هتل
دسته‌بندی تاریخی
ارتفاع ۲۹ متر
ثبت ملی ایران
سال ساخت (قدمت) سال ۱۳۱۶
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
پوشش اینترنت 4G
سرویس بهداشتی
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به رامسر
جاذبه های مرتبط
بلوار معلم رامسر مازندران رامسر
پل محمد حسن خان مازندران بابل
موزه ننه مکرمه مازندران بابل
آبشار گزو مازندران شیرگاه
سایت موزه گوهرتپه مازندران بهشهر
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}