گرداب بن

استان چهارمحال و بختیاری، ۲۰ کیلومتری شمال شهرکرد، بن، میدان ورودی شهر
معرفی

شهر بن، به عنوان مرکزی فرهنگی و تاریخی در استان چهارمحال و بختیاری، در دل کوه‌های زاگرس و در فاصله 20 کیلومتری شمال شهرکرد قرار گرفته است. نزدیکی این شهر به سد زاینده‌رود و کوه‌های بن و افغان، فضایی زیبا و خاص برای آن خلق کرده است. غرب شهر میزبان گرداب بن، جاذبه‌ای طبیعی با چشم‌اندازهای دل‌انگیز است که مجتمع تفریحی اطراف آن امکانات متنوعی را برای گردشگران فراهم آورده است. این شهر با تلفیقی از طبیعت، تاریخ و فرهنگ، به مکانی ایده‌آل برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سفر هستند.



این دریاچه که از آب‌های سرچشمه‌ای زیر کوه افغان سرچشمه می‌گیرد، به احتمال قوی از یک چشمه طبیعی تغذیه می‌شود. با مساحتی بیش از 38 هزار متر مربع و عمق متوسطی حدود 10 متر، این دریاچه نمایشی خیره‌کننده از زیبایی‌های طبیعی را به معرض دید قرار می‌دهد. اطراف دریاچه با طبیعتی استثنایی و منحصر به فرد، نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. منطقه دارای آب و هوایی خنک و پاک است و به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده‌اش، مکانی ایده‌آل برای استراحت در آخر هفته‌ها به شمار می‌رود. پوشش گیاهی منطقه شامل گونه‌های متنوعی از گیاهان است و در این دریاچه نیز می‌توانید انواع مختلف جانداران آبی را به وضوح مشاهده کنید، که این امر ناشی از شفافیت و زلالی آب دریاچه است.



برای اطمینان از رفاه و آسایش گردشگرانی که به منطقه گرداب بن سفر می‌کنند، زیرساخت‌های گوناگونی فراهم شده‌اند. جاده‌ای آسفالته و مناسب برای دسترسی آسان به این مکان گردشگری، فضاهایی برای استراحت مانند آلاچیق‌ها و سکوهای نشیمن، پارکی برای گذراندن اوقات فراغت، پارکینگ مناسب برای خودروها و سرویس‌های بهداشتی تمیز، همگی در این مجموعه گردشگری وجود دارند. علاوه بر این، امکانات تفریحی متنوعی نیز برای سرگرمی بازدیدکنندگان تعبیه شده است، از جمله قایق‌سواری، کالسکه‌سواری و حتی اسکی روی آب. جالب است بدانید که گرداب بن به وسیله عملیات گودبرداری انجام شده توسط شهرداری و به صورت دست‌ساز ایجاد شده است، که نشان‌دهنده تلاش مسئولان برای ارتقاء جاذبه‌های گردشگری منطقه است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان چهارمحال بختیاری
شهر بن
آدرس استان چهارمحال و بختیاری، ۲۰ کیلومتری شمال شهرکرد، بن، میدان ورودی شهر
دسته‌بندی تفریحی
مدت زمان بازدید بین 2 تا 3 ساعت
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به چهار محال و بختیاری
جاذبه های مرتبط
روستای سر آقا سید چهارمحال بختیاری اردل
تالاب گندمان چهارمحال بختیاری بروجن
دشت لاله های واژگون کوهرنگ چهارمحال بختیاری چلگرد
تالاب چغاخور چهارمحال بختیاری بروجن
چشمه برم چهارمحال بختیاری لردگان
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}