گردشگاه بابا امان

استان خراسان شمالی، شهر بجنورد، کیلومتر ۱۰ جاده بجنورد-مشهد
معرفی

پارک باباامان در فاصله ۱۰ کیلومتری از جاده بجنورد به مشهد جای گرفته است. این مکان به عنوان یکی از سرسبزترین و تاریخی‌ترین نقاط تفریحی کشور شناخته می‌شود. چنارهای عظیم این منطقه نشان‌دهنده ۴۰۰ سال تاریخ است و همچنین ۴۰۰ هزار اصله درخت در این پارک وجود دارد که با چندین استخر آراسته شده است. در قلب این پارک، گونه‌های متنوعی از درختان مانند اقاقیا، چنار، زالزالک، بید، کنارک و زردآلو جلب نظر می‌کنند.



در منطقه غربی بابا امان، منطقه‌ای به نام پردیسان به مساحت 350 هکتار جهت حفظ حیات وحش ایجاد شده است. در این منطقه، حیواناتی چون گوزن زرد، میش، قوچ و آهو در حال پرورش هستند. بازدید از فضای حیات وحش می‌تواند فرصتی برای تماشای نزدیک این حیوانات باشد. بوستان جنگلی بابا امان همچنین دارای مکان‌های متنوعی است. آرامگاه شاهزاده اسماعیل، محل بازی کودکان، رستوران، مسافرخانه، نمایشگاه صنایع دستی و حتی یک قوی و سماور با ارتفاع 4 متر، جزء امکانات این بوستان هستند.



در مجموعه تفریحی بابا امان یک چشمه معدنی با نام چشمه بابا امان وجود دارد که آبدهی آن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد. این چشمه از چهار سوراخ تپه به بیرون آمده و به استخرهای ساخته شده با اختلاف ارتفاعی ریخته می‌شود. آب این چشمه با خواص سولفاته کلسیک و سدیک، فوایدی چون تسهیل گوارش و دفع سموم دارد که جذب گردشگران به این مکان را افزایش داده است.



گردشگاه بابا امان با داشتن امکانات متنوعی مانند هتل، نانوایی، رستوران، پارکینگ، نمایشگاه‌های فصلی، مکان‌های اقامتی، باشگاه پینت‌بال، مسجد و حتی سینمای شش‌بعدی، به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی تبدیل شده است. برای کسانی که به دنبال استراحت و لذت نوشیدن چای داغ هستند، مکانی با نام قوری و سماور آماده‌ی پذیرایی است. این گردشگاه به خاطر مکانیت ویژه‌اش جلب توجه بسیاری می‌کند. اگر به خراسان سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌شود این مکان زیبا و کم‌نظیر را از دست ندهید.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان خراسان شمالی
شهر بجنورد
آدرس استان خراسان شمالی، شهر بجنورد، کیلومتر ۱۰ جاده بجنورد-مشهد
دسته‌بندی تفریحی
ورودی (بلیط) رایگان
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 2 روزه به بجنورد
جاذبه های مرتبط
عمارت سردار مخفم بجنورد خراسان شمالی بجنورد
حسینیه جاجرمی خراسان شمالی بجنورد
آبشار حمید بجنورد خراسان شمالی بجنورد
گردشگاه بش قارداش خراسان شمالی بجنورد
خانه بانک ملی بجنورد خراسان شمالی بجنورد
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}