بازار بزرگ رشت

استان گیلان، شهر رشت، مرکز شهر، میدان شهرداری، خیابان امام خمینی، بازار سنتی
معرفی

بازارهای سنتی در هر منطقه ای مورد استقبال مردم زیادی قرار می گیرند. در این میان بازار رشت یکی از محبوب ترین بازارهای استان گیلان می باشد که با گشت زدن در آن می توان  تا حدی با فرهنگ و آداب مردم آن منطقه آشنا شویم. بازدید از بازار محلی رشت بسیار جذاب و دلنشین است و خاطره شیرینی از بازار گردی در ذهن‌تان به یادگار می ماند. هر ساله هزاران مسافر و گردشگر به این مکان تاریخی سفر می کنند و به دلیل موقعیت ویژه این بازار و قرار گرفتن آن در نزدیکی، میدان شهرداری رشت، در گشت‌های خود می‌توانید سری هم به بازار بزنید. علاوه بر این می توانید از سایر دیدنی های رشت مثل موزه رشت، موزه میراث روستایی گیلان و پیاده راه علم الهدی است که میدان شهرداری را به سبزه میدان متصل می‌کند، نیز بازدید کنید و سفری لذت بخش تر داشته باشید.



بازار رشت ، بیست و چهار هکتار وسعت دارد و بزرگ ترین بازار رو باز در ایران می باشد. در این بازار می توان محصولات متنوع و با کیفیت و صد البته تازه و دست چین شده از باغ های روستایی را خریداری کنید. ماهی های تازه صید شده، میوه و سبزیجات و ادویه های معطر، زیتون رشت که بسیار معروف است و همچنین رب انار و رب ازگیل خالص و اصل، لواشک های خانگی خوشمزه و برنج ناب شمال از جمله محصولات موجود در این بازار تاریخی می باشند. چندین غرفه که عرضه کننده انواع لباس و پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه هستند نیز عضوی از خانواده ی بزرگ محصولات رشت هستند و به راحتی می توانید تمام اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنید و با خیالی راحت به گردش خود ادامه دهید. طعم رشته خوشکار، کلوچه فومن، باقلاهای تازه پخت شده به ویژه در هوای بارانی رشت هیچ وقت از خاطرتان پاک نمی شود.



بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، ۱۴ کاروانسرا‌ی کوچک و بزرگ دارد که  از نظر قدمت متعلق به اواخر دوره صفویه و اوایل حکومت قاجار می باشند. این مکان، بازاری رو باز است و تنها قسمت تحت عنوان راسته زرگرها،  دارای سقفی با پوشش حلبی می باشد. در حال حاضر برخی از آن‌ها به صورت انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازارهای رشت از گذشته های دور تا کنون تعداد زیادی  تجارتخانه، سرا، تیمچه، کاروانسرا، طاقی های بزرگ و کوچک، اماکن متبرکه را شامل می شدند. مسجد جامع، بقعه آقا سید ابراهیم، مسجد بادی الله، مسجد کاسه فروشان، مسجد حاج مجتهد، سرای ملک، سرای گلشن، سرای محتشم، تیمچه صادقیه، سرای شیشه بزرگ، سرای دو مرتبه، بازار بزرگ، بازار بزرگ سالار، سازار رضا، بازار مهران، بازار زرگران، راسته میخ فروشان، راسته مسگران و سرای حافظ از جمله بناهای موجود در بازار رشت است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان گیلان
شهر رشت
آدرس استان گیلان، شهر رشت، مرکز شهر، میدان شهرداری، خیابان امام خمینی، بازار سنتی
دسته‌بندی تفریحی
سال ساخت (قدمت) صفویان
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
بازار
غرفه صنایع دستی
رستوران
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
پارک جنگلی سراوان گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
تالاب عینک رشت گیلان رشت
جاده اسالم به خلخال گیلان اسالم
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}