باغ کتاب تهران

استان تهران، شهر تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران
معرفی

بزرگترین کتابفروشی ایران باغ کتاب تهران نام دارد و در منطقه گردشگری عباس آباد واقع می باشد. این مکان بیش از 400 هزار عنوان کتاب داشته و شامل امکانات رفاهی متعددی برای گردش و نیز فضایی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی برای مردم به خصوص کودکان است. وسعت باغ کتاب ۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارها، همایش و اداری است. تعداد 80 مجسمه با موضوعات مرتبط به کتاب و کتابخوانی در قسمت های مختلف باغ کتاب قابل بازدید می باشند. ساختمان باغ کتاب معماری خارق العاده ای دارد و از بالا شبیه به کشتی است؛ از طرفی از شمال به جنوب  به صورت کتابی نیمه باز دیده می شود.



فضای داخلی باغ کتاب شامل چهار بخش است که به صورت بلوک به بلوک می باشند، بلوک A با نام‌ بهارستان بخش کودک و نوجوان است، بلوک B با نام خیالستان، بخش فناوری‌ های دیجیتال بوده،  بلوک C نگارستان نام داشته، شامل ۱۰ سینما و تئاتر است و بلوک D سروستان که به صورت عمومی و بزرگسال می باشد و یکی از بزرگترین فروشگاههای فرهنگی کشور را در خود جای داده است . لمکده باغ کتاب به همراه مبل و صندلی  برای مطالعه و استراحت تعبیه شده است. در پشت بام نیز رستوران ها و کافه وجود دارد که از آنها نیز برای استراحت و لذت بردن از محیط می توانید استفاده کنید. بخشی از پشت بام بنا به فضای سبز اختصاص یافته و برای همه قابل دسترسی است.



در شمال غربی بخش بیرونی باغ کتاب و جنب دریاچه هنر، فضایی به نام باغ غذا طراحی شده که به نوعی فودکورت باغ کتاب شناخته می شود و اولین مجموعه رستوران خودرویی تهران است که  بر پایه ی سه محور سلامت، گردشگری غذایی ‌و رویکرد آموزشی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌ آباد ایجاد شده است. اتاق فرار، باغ های علم کودک و نوجوان، باشگاه رباتیک و نجوم، ربات نقاش، باشگاه همکارا (میزهای پژوهش)، سرزمین فکر بازیا، کافه بازی، شبیه‌ ساز پرواز سسنا ۱۷۲، ماشین حمل کودک (بیبی‌ کار) و مرکز آموزش از دیگر امکانات باغ کتاب تهران محسوب می‌ شوند، که سبب ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و آموزش کودکان و نوجوانان شده اند، همچنین علاوه بر خرید کتاب، می توانید  جدیدترین فیلم ها را در پردیس سینمایی باغ کتاب تماشا کنید. کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی، باغ هنر، باغ‌ موزه دفاع مقدس، پارک آب و آتش، پل طبیعت و آسمان‌ نمای گنبد مینا از جاهای دیدنی تهران در اطراف باغ کتاب هستند.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان تهران
شهر تهران
آدرس استان تهران، شهر تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران
دسته‌بندی تفریحی
تعداد طبقات سه طبقه
ورودی (بلیط) رایگان
معمار سام طهرانچی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
اتاق فرار
فضای سبز
کافه
سرویس بهداشتی
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به تهران
برنامه سفر 3 روزه به تهران
جاذبه های مرتبط
بام تهران تهران تهران
برج آزادی تهران تهران
دریاچه چیتگر تهران تهران
دروازه باغ ملی تهران تهران
موزه ملی ایران تهران تهران
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}