تالاب عینک رشت

استان گیلان، شهر رشت، منطقه‌ی ۴، نزدیکی پارک دانشجو
معرفی

بزرگ‌ ترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان تالاب عینک رشت می باشد که به واسطه شکل زمین‌ شناسی خاص خود شهرت یافته است. تالاب در عکس‌های هوایی شبیه عینک دیده می شود به همین دلیل به این نام خوانده می‌ شود. دور تا دور تالاب با نی و درختان مختلف پر شده که از دور نمای زیبایی دارد، گیاهان به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی هرساله بخش های بیشتری از آب استخر را اشغال می کنند. محیطی برای یادگیری قایقرانی در این مکان وجود دارد که علاقه مندان به قایق سواری درآن آموزش می بینند. محیط تالاب عینک رشت ۱۲ کیلومتر و پهنه آبی آن ۴۴ هکتار و حریم و پهنه ساحلی و خشکی آن ۱۶۳ هکتار است.



به‌ دلیل کاهش میزان بارندگی و عدم حمایت از تالاب پهنای آن از ۵۵ هکتار به این عدد کاهش پیدا کرده است. پارکی به نام پارک دانشجو در کنار این تالاب قرار گرفته که یکی از بهترین مکانها برای پیاده روی و ورزش می باشد. موقعیت مکانی تالاب به این گونه است که می‌ توانید از طریق پارک دانشجو که جنب دانشکده پرستاری رشت است و یا از طریق خیابان افتخاری وارد این منطقه شوید همچنین بعد از طی کردن حدود 20 دقیقه می توانید خود را به فومن برسانید و از این شهر زیبا نیز دیدن کنید. در تالاب عینک رشت امکان ماهیگیری نیز وجود دارد و انواع ماهی های پرورشی مثل قزل آلا و ماهی سفید قابل صید هستند.



در گذشته این مکان پناهگاه تعداد زیادی پلیکان خاکستری و اردک سرحنایی بوده است. این پرندگان که متاسفانه در حال انقراض بودند، از طرفی به دلیل رو به خشکی رفتن مرداب، دیگر خبری از آنها نیست. از جاذبه های اطراف تالاب عینک رشت می توان به باغ محتشم، عمارت کلاه فرنگی، خانه و موزه میرزا کوچک خان، سبزه میدان، پیاده راه رشت، میدان شهرداری و بازار رشت اشاره کرد. باغ سالار رو به روی تالاب عینک قرار دارد و دارای محوطه ای پر از آرامش می باشد. پارک مفاخ  فضای سبز دیدنی و متنوع و گونه های درختی مثل درخت‌هایی مثل افرا، توسکا و بلوط در دل خود دارد و نیز دارای امکانات تفریحی مثل فضای سبز، کتابخانه، وسایل بازی و ورزشی می باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان گیلان
شهر رشت
آدرس استان گیلان، شهر رشت، منطقه‌ی ۴، نزدیکی پارک دانشجو
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
قایق سواری
رستوران
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
پارک جنگلی سراوان گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
بازار بزرگ رشت گیلان رشت
جاده اسالم به خلخال گیلان اسالم
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}