تله کابین حیران

استان گیلان، شهرستان آستارا، روستای ونه بین، نرسیده به تونل
معرفی

اگر به غرب گیلان و یا استان اردبیل سفر کردید، بازدید از تله‌ کابین حیران را فراموش نکنید. این تله کابین در ارتفاعات رشته  کوه های زیبای البرز ساخته شده و می توان گردنه حیران را از نمای بالای آن تماشا کرد. گردنه حیران که منظره ای بسیار منحصر به فرد دارد، هر چقدر که بر فراز آسمان اوج می گیریم، انگار زیبایی چند برابر به خود می گیرد. شروع مسیر تله کابین از انتهای گردنه حیران می باشد که پس از طی مسیر ۱۵۰۰ متری به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلوی، شهرستان نمین می رسد.



موقعیت جغرافیایی تله کابین این گونه است که از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستارا و گردنه زیبای حیران، در غرب و جنوب آن جنگل های انبوه فندقلو و از سمت شمال به شهرهای مرزی جمهوری آذربایجان اشراف دارد. در طی سفر با تله کابین حیران می توانید قلعه‌ی شیدان و قلعه ی گور بابک که در خاک جمهوری آذربایجان واقع هستند، را در دل انبوهی از ابرها نظاره کنید. تله کابین حیران 33 کابین دارد که سی تا از آن ها به صورت معمولی و دارای گنجایش 6 نفر و سه کابین به صورت وی آی پی می باشد، کابین‌های VIP امکانات ویژه‌ای دارد که از جمله آن می‌توان سیستم پخش موسیقی، یخچال به همراه وسایل پذیرایی و مبل‌های چرمی را نام برد.



دشت‌های منطقه  بسیار حیرت انگیز هستند هم چنین، در این مجموعه ی تفریحی علاوه بر تله کابین، یک پیست کارتینگ نیز وجود دارد که می توانید در مسابقه هیجانی شرکت کنید و سرعت را با آن تجربه کنید. اگر می خواهید راهی سفر به این منطقه  توریستی شوید ، بهترین زمان  فصل های بهار و تابستان است. البته همراه داشتن البسه گرم از لوازم مهم و ضروری سفر می باشد، چون حتی در گرم ترین ماه های سال این منطقه سرد است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع منطقه کوهستانی
استان گیلان
شهر آستارا
آدرس استان گیلان، شهرستان آستارا، روستای ونه بین، نرسیده به تونل
دسته‌بندی تفریحی
ارتفاع 1720 متر از سطح دریا
سال ساخت (قدمت) 1390 هجری شمسی
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
آلاچیق
کافه
رستوران
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
پارک جنگلی سراوان گیلان رشت
بازار بزرگ رشت گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
تالاب عینک رشت گیلان رشت
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}