جاده اسالم به خلخال

استان گیلان، جاده اسالم تا خلخال
معرفی

جاده اسالم به خلخال جاده ای است تماشایی به طول 70 کیلومتر، که از شهر اسالم در استان گیلان شروع می‌ شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان ختم می شود. با آغاز این مسیر از شهر اسالم، جاده ای مملو از درختان انبوه و پرپیچ و خم در انتظارتان است. پس از حدود یک ساعت رانندگی، دشت های سرسبز خودنمایی می کنند. بی شک میتوان این جاده را یکی از زیباترین جاده های ایران نامید. در بیشتر قسمت های مسیر، رودخانه ای زیبا شما را همراهی می کند و می توانید کنار آن نشسته و استراحت کنید.



هم چنین در ماه های اردیبهشت و خرداد، جاده  لباسی قرمز رنگ از شقایق های بسیار زیبا به تن می کند و غرق در مه شده، بسیار مجذوب کننده می شود. حیواناتی همچون خرس، پلنگ و گوزن‌ های زیبا گوشه ای از حیات وحش این جاده فوق العاده هستند. علاقه مندان به  ورزش میتوانند ، چشمه‌ های آب گرم کیوی در نزدیکی خلخال، کوهنوردی در ارتفاعات روستای اندبیل، جنگل‌ نوردی در روستای نهالستان پیرسون و دوچرخه‌ سواری در میان دشت‌ ها را در اولویت گردش در این جاده قرار دهند. روستای ناو از روستاهای زیبا در مسیر جاده اسالم به خلخال است وبا دشت‌ های سرسبز و وسیع همجوار میباشد و کلبه های کوچکی برای اقامت دارد.



یکی دیگر از روستاهای چشم نوازی که در مسیر اسالم به خلخال قرارگرفته، ورگه دره نام دارد و شگفتی آفرینش را میتوان به وضوح در این منطقه مشاهده کرد. در ادامه مسیر جاده اسالم به خلخال، گردنه الماس قرار گرفته است که مانند الماسی زیبا توسط شقایق های رنگارنگ می درخشد. در تمام طول سال می‌ توان شاهد بارش باران در مناطقی از این جاده بود. در طول تابستان هم در ارتفاعات این منطقه به دلیل موقعیت خاص منطقه ،هوا خنک است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
استان گیلان
شهر اسالم
آدرس استان گیلان، جاده اسالم تا خلخال
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
کوهنوردی
دوچرخه سواری
بوفه
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
پارک جنگلی سراوان گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
بازار بزرگ رشت گیلان رشت
تالاب عینک رشت گیلان رشت
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}