دریاچه ویستان بره سر

استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش خورگام، بره سر
معرفی

دریاچه ای مه آلود و زیبا به نام دریاچه ویستان بره سر گیلان در شهرستان رودبار، یکی از بکرترین دریاچه های شمال کشور می باشد. این دریاچه‌ با  100 متر عمق  و طول 230 متر،  در میان جنگلی خرم قرار گرفته و ترکیب دو رنگ سبز و آبی فوق العاده ای را ایجاد کرده است . فاصله بره سر تا رودبار حدود 55 کیلومتر می باشد و از بره سر تا دریاچه 2 کیلومتر را باید طی کرد. پیدایش این دریاچه را به وقوع زلزله ای در قدیم نسبت می دهند، پیمودن مسیر دریاچه بره سر چندان ساده نیست اما به محض رسیدن به مقصد با چنان صحنه ی زیبا و طبیعی رو به رو می شوید که خستگی را فراموش کرده و غرق در آرامش می شوید.



پوشش گیاهی اطراف دریاچه بره سر گیلان شامل درختانی همچون بلوط، راش، بید، زالزالک، سیب، گلابی و گردو و تمشک می باشد. استان گیلان این خطه ی سرسبز پر از شگفتی است به طوری که در همسایگی دریاچه بره سر روستایی ییلاقی در بخش عمارلوی رودبار به فاصله 6 کیلومتر از دریاچه واقع است ، که به آب معدنی گوارایی که در دل خود دارد مشهور می باشد ونیز سوسن چلچراغ که گلی بسیار نایاب است، در منطقه داماش به فراوانی یافت می شود. دریاچه بره سر گیلان در تمام فصل های سال پر آب می باشد ، بنابراین اگر به ماهیگیری علاقه مند هستید این امکان برایتان در این منطقه فراهم است و جزو بهترین تفریحات دریاچه می باشد.



به دلیل کوهستانی بودن موقعیت دریاچه بهتر است بعد از زمستان های سرد منطقه عازم سفر به این فضای پر از شگفتی شوید .فروشگاه یا رستوران در محوطه اطراف دریاچه وجود ندارد و نزدیک‌ ترین شهر به دریاچه ویستان، رودبار است پس  باید با آمادگی کامل سفر خود را آغاز کنید و خیالتان راحت باشد که دریاچه بره سر مکانی کاملا امن برای اتراق و چادر زدن می باشد.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان گیلان
شهر بره سر
آدرس استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش خورگام، بره سر
دسته‌بندی طبیعی
ارتفاع 1250 متر از سطح دریا
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
قایق سواری
بوفه
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
پارک جنگلی سراوان گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
بازار بزرگ رشت گیلان رشت
تالاب عینک رشت گیلان رشت
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}