شهرک سینمایی غزالی

استان تهران، شهر تهران، کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، خیابان ۵۵‌ام
معرفی

از دیدنی ترین مکان های تهران می توان، شهرک سینمایی غزالی که محل لوکیشین‌ های معروف سینما و ساختمان ‌های مربوط به فیلم‌ ها و سریال‌ های ایرانی است را نام برد. قسمت اصلی شهرک سینمایی، خیابان لاله‌ زار می باشد که توسط علی حاتمی در سال ۱۳۵۸ ساخته شد. تئاترها، رستوران ها، تجارتخانه ها، کاباره ها، خیاط خانه ها، سینماها و فروشگاه های معروف ایران در این خیابان قرار داشته اند، همچنین خیابان لاله زار دارای گذرگاه‌ ها و کوچه‌ های سرپوشیده به همراه حجره‌ ها، آب‌ انبارها و خانه‌ های کوچک زیبا با حوض آبی و شیشه‌ های رنگی متعددی است. از این رو لاله زار لقب شانزه لیزه تهران را به خود گرفته بود.



از مهمترین فیلم های اجرا شده در این مکان عبارتند از ،سربداران، امام علی (ع)، مریم مقدس، کیف انگلیسی، شب دهم، مردان آنجلس و شهرزاد. شهرک سینمایی غزالی زیر نظر سازمان صدا و سیما قرار دارد. لوکیشن های واقع در شهرک شامل سه بخش، مجموعه دکورها و بناهای دوره قبل از اسلام، مجموعه دکورها و بناهای دوره بعد از اسلام و مجموعه دکورها و بناهای دوره معاصر هستند. شروع مسیر رسیدن به شهرک از خیابان هزار دستان شروع می شود، پس از سپری کردن چندین تپه‌ و کوه‌ به شهرک غزالی می رسید. چند مجسمه اسطوره‌ای متشکل از ترکیب انسان، قوچ و شیر در پیش رویتان خواهند بود. سپس نقشه‌ کلی مجموعه و بعد از آن تابلوی خیابان لاله‌ زار قابل مشاهده می باشد.



اولین ساختمانی که در سفر به شهرک سینمایی غزالی می بینید، ساختمان کافه تابان با سبک ساختمان‌ های دوره پهلوی است، که شما را به گردشی در تاریخ معاصر می برد. خانه‌ ها و کوچه‌ های تهران قدیم، از بخش های مهم شهرک سینمایی غزالی هستند. از مکان‌ های دیدنی این شهرک می‌توان به میدان توپخانه، خیابان لاله‌ زار، خیابان اکباتان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، ساختمان شاه‌ آباد و کافه پارس تهران قدیم اشاره کرد. فروشگاه های عرضه کننده تنقلات، کلاه، بدلیجات، بستنی و نوشیدنی و سی‌ دی در این شهرک فعال هستند. همچنین می توانید سری به غرفه‌ های لباس بازیگران فیلم‌ های تاریخی بزنید و عکس های یادگاری زیبایی تهیه کنید یا با کالسکه و خودروهای قدیمی در لوکیشن‌ ها دور بزنید.



کافه‌ ها و رستوران‌ های نوستالژی‌ و چای‌ خانه گراند هتل، کافه پارس تهران قدیم، ماکتی از نوستالژیک‌ ترین ساختمان‌ های دوران پهلوی، کافه نادری و رستوران کبیر سریال شهرزاد از دیگر جذابیت های مجموعه هستند. به این نکته توجه داشته باشید که برخی  دکورهای شهرک سینمایی استانداردهای ایمنی کافی را ندارند و بخش های فرسوده در معرض خطر ریزش قرار دارند. از جاذبه های دیدنی اطراف شهرک سینمایی غزالی تهران، بوستان جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر، بوستان آبشار تهران، بام لند باغ گیاه شناسی ملی ایران هستند، که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نیست.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان تهران
شهر تهران
آدرس استان تهران، شهر تهران، کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص کرج، بعد از کارخانه سایپا، خیابان ۵۵‌ام
دسته‌بندی تفریحی
سال ساخت (قدمت) سال ۱۳۵۸
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
سوپرمارکت
کافه
رستوران
دسترسی به وسایل نقلیه عمومی
پارکینگ
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 4 روزه به تهران
برنامه سفر 3 روزه به تهران
جاذبه های مرتبط
بام تهران تهران تهران
برج آزادی تهران تهران
دریاچه چیتگر تهران تهران
دروازه باغ ملی تهران تهران
موزه ملی ایران تهران تهران
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}