منطقه ییلاقی دشت النزه

استان گیلان، شهرستان ماسال، ییلاق شاندرمن، منطقه ییلاقی دشت النزه
معرفی

دشت النزه یکی از مشهورترین ییلاقات گیلان است. منطقه ییلاقی دشت النزه ، دشتی بزرگ و خوش آب و هوا می باشد که از اطراف توسط جنگل و کوه پوشیده شده است. دشت النزه  چندین کوه  مرتفع دارد که کوه پیلم در شمال کوه شعله مرتفع‌ ترین آن‌ها می باشد. طبیعت منحصر به فرد منطقه در کنار کلبه های بومی زیبا سبب جذابیت بیشتر النزه گشته است، امکان اجاره این خانه های چوبی برای گردشگران فراهم است. عناصر استفاده شده درساخت این کلبه ها تخته و چوب می باشد و سقف آن‌ ها با شیروانی حلبی یا لت پوشیده شده‌اند.



ساکنین این منطقه از قدیم الایام و به شکل آبا و اجدادی در این منطقه بکر ساکن هستند و همه ساله مسافران بسیاری را از سرتاسر کشور پذیرا می باشند.  بقعه امامزاده ابراهیم نیز از جمله محبوب ترین اماکن مذهبی ماسال است و با پنج دقیقه پیاده روی در دشت به این مکان می رسید. در کنار این بقعه درختی با قدمت 200 سال قرار گرفته  که مردمان  منطقه برای حاجت روایی به آن پارچه های سبز کوچک آویزان می کنند . روبروی این بقعه چشمه جوشان بزرگی دیده می شود همچنین درختان ولیک سرخ و سیاه ، گلابی وحشی، گردو، آلوچه وحشی جزو گونه های گیاهی این منطقه هستند.



بهترین راه رفتن به منطقه ییلاقی دشت النزه ،  از طریق شاندرمن، گذر از روستای اولم و ورود به جاده دشت النزه بعد از روستای اولم است. دشت النزه از طریق ییلاق دشت دومن نیز دارای جاده خاکی است که به جاده پونل به خلخال متصل می شود و کمی از جاده شاندرمن کوتاه تر است. کافه هایی دنج در مسیر جاده دشت النزه قرار دارند که می توانید در این مکان ها نفسی تازه کنید و سپس به ادامه راه بپردازید. ییلاقات گیلان در فصل تابستان، هوای بهشتی و خنکی را دارد و سرشار از آرامش است.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان گیلان
شهر ماسال
آدرس استان گیلان، شهرستان ماسال، ییلاق شاندرمن، منطقه ییلاقی دشت النزه
دسته‌بندی طبیعی
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
سوپرمارکت
سرویس بهداشتی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
پارک جنگلی سراوان گیلان رشت
بازار بزرگ رشت گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
تالاب عینک رشت گیلان رشت
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}