پارک جنگلی سراوان

استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت - تهران، سمت غرب جاده
معرفی

سفر به طبیعت زیبای پارک جنگلی سراوان، می تواند لحظات خوشی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. پارک جنگلی سراوان  در نزدیکی مرکز استان و در قسمت غربی جاده‌ی رشت-تهران قرار گرفته، و از مکان های دیدنی رشت محسوب می شود. این عوامل باعث دسترسی آسان به پارک شده و در نتیجه  باعث قرارگیری آن در رده پارک های جنگلی مهم کشور شده است. مساحت این پارک حدود ۱۴۸۷ هکتار و در ارتفاع ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا واقع می باشد. حدود ۲۱۰ هکتار از این پارک به شکل حفاظت شده و ۵۲۱ هکتار از آن برای تفرج گسترده و ۷۵۶ هکتار از آن به تفرج متمرکز اختصاص یافته است.



در این پارک جنگلی، دریاچه های زیبابی قرار دارد که در همان آغاز راه و در سمت چپ جلوه هایی شگفت انگیز از دریاچه به چشمتان خواهد خورد. گویی زمین، لباس سبز به تن دارد. وجود این دریاچه ها سبب تفاوت ویژه پارک جنگلی سراوان با جاذبه های جنگلی مشابه می باشد.  قایق هایی هم در دریاچه وجود دارند که می توانید توسط آن ها لحظات لذت بخشی در کنار دوستان و خانواده خود داشته باشید ، رودخانه دیگری نیز در پارک جنگلی سراوان وجود دارد، که خروشان نام دارد و در امتداد مسیر پارک واقع می باشد. موزه ی میراث روستایی با قدمت یکصد ساله خود یکی دیگر از جاذبه های گردشگری  این منطقه است.



علاوه بر این موارد، نخستین زمین پینت بال جنگلی در شمال کشور، در این پارک ساخته شده است که تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز برای شما خواهد بود. اگر علاقه مند به قایق سواری هستید می توانید به وسیله‌ی قایق های قو شکل پدالی در سطح این دریاچه بکر قایق سواری کنید و با عکاسی روی سطح آب تجربه‌ی خاصی را داشته باشید. در زمان بهار و تابستان که پارک جنگلی سراوان در میان انبوهی از درختان تنومند قرار گرفته می تواند بهترین فصل برای بازدید از این مکان باشد.


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع منطقه جنگلی
استان گیلان
شهر رشت
آدرس استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت - تهران، سمت غرب جاده
دسته‌بندی طبیعی
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
قایق سواری
آلاچیق
سرویس بهداشتی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 3 روزه به ماسال و فومن
برنامه سفر 3 روزه به رشت
جاذبه های مرتبط
مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی گیلان بندرانزلی
بازار بزرگ رشت گیلان رشت
بام سبز لاهیجان گیلان لاهیجان
تالاب عینک رشت گیلان رشت
جاده اسالم به خلخال گیلان اسالم
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}