پل معلق شیشه ای هیر

استان اردبیل، ۲۲ کیلومتری شهر اردبیل، منطقه‌ی دربند هیر
معرفی

پل معلق هیر، در دل طبیعت خیره‌کننده و دل‌انگیز دربند هیر قرار دارد و به عنوان اولین پل معلق شیشه‌ای قوسی شکل در جهان شناخته می‌شود. با قدم زدن بر روی این پل تماشایی، از یک سو می‌توان کوه سبلان را دید و از سوی دیگر، مناظر خیره‌کننده کوه‌های باغرو، باغ‌های میوه‌ی هیر و رود پرآب هیر چایی که در دل دره‌ی دربند هیر جریان دارد و به این منطقه زیبایی بخشیده، مشاهده کرد. تفاوت این پل با دیگر پل‌های شیشه‌ای موجود در جهان در ساختار قوسی و نه مسطح و ثابت بودن آن است، که ترکیبی خارق‌العاده از زیبایی‌های طبیعی منطقه و دستاوردهای معماری مدرن ارائه می‌دهد.



پل معلق هیر با طول تقریبی 200 متر، عرض حدود 1.2 متر و ارتفاعی در حدود 100 متر از سطح زمین، در مساحتی حدود 20 هکتاری ایجاد شده است. کار ساخت این پل در سال 1397 آغاز شد و از سال 1399، برای استفاده مسافران و گردشگران در دسترس قرار گرفت. در کنار این پل شگفت‌انگیز، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی نیز برای بازدیدکنندگان فراهم آمده است که شامل استخر، فواره موزیکال، زیپ لاین، بگ‌جامپ، ترامپولین، صخره‌نوردی و مجتمع بازی ادوین می‌شود. همچنین در فاز دوم این پروژه، رستوران شیشه‌ای، هتل و واحدهای اقامتی و تجاری نیز به بهره‌برداری خواهند رسید، تا تجربه‌ای کامل و خاطره‌انگیز را برای گردشگران رقم بزنند.



اردبیل با آب و هوایی سرد شناخته می‌شود. برای دیدن این پل هیجان‌انگیز و تجربه‌ی بهترین زمان در استان اردبیل، فصل‌های بهار و تابستان پیشنهاد می‌شوند. در این دو فصل، آب و هوای اردبیل معتدل و دل‌انگیز می‌شود و طبیعت سرسبز و بکر این استان نیز در زیباترین حالت خود به نمایش درمی‌آید، موجب ایجاد تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگران می‌شود.


مشاهده بیشتر
مشخصات
استان اردبیل
شهر هیر
آدرس استان اردبیل، ۲۲ کیلومتری شهر اردبیل، منطقه‌ی دربند هیر
دسته‌بندی تفریحی
مدت زمان بازدید بین 1 تا 2 ساعت
ورودی (بلیط) دارد
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 2 روزه به اردبیل
برنامه سفر 3 روزه به اردبیل و مشگین شهر
جاذبه های مرتبط
خانه تاریخی صادقی اردبیل اردبیل
دشت مغان اردبیل اردبیل
دریاچه شورابیل اردبیل اردبیل
جنگل فندقلو اردبیل نمین
آرامگاه شاه اسماعیل اردبیل اردبیل
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}