پل معلق مشگین شهر

استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، پارک جنگلی خیاوچای مشکین شهر
معرفی

پل معلق مشگین شهر که در دامنه کوه سبلان جای گرفته و به عنوان طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می رود. این پل با دو متر عرض و ۳۶۵ متر طول و ارتفاع ۸۰ متر بر بالا رودخانه خیاوچایی ساخته شده است. رودخانه خیاوچای از سرشاخ های مهم رودخانه قره سو است و مهم ترین زیستگاه ماهی قزل آلای‌خال قرمز در استان اردبیل می باشد. ایده ساخت پل معلق توسط مهندس گنجعلی بیگ مطرح شد و او با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا اقدام به طراحی این پل کرد. پل معلق مشگین شهر در بخشی از یک مجموعه گردشگری به نام منطقه نمونه گردشگری خیاو تاگیردولی که با نام نور سبلان نیز شناخته می شود واقع شده است.



این مجموعه گردشگری شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن‌سواری، ورزش‌های هوایی، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی می باشد. ساختار این سازه، کامپوزیت طرح چوب است که مقاومت بالایی در برابر ضربه، رطوبت و حریق دارد و همچنین ظرفیت عبور سه هزار بازدیدکننده را داراست. بخش‌های ازقسمت وسط پل شیشه ای است که در هنگام عبور از روی این قسمت می‌توان زیر پای خود و مناظر و دره را نظاره کرد. زیپ لاین پل معلق مشگین شهر با طول ۳۵۰ متر و سه لاین، در ارتفاع ۹۰ متری از دره زیبای خیاوچای قرار دارد؛ همچنین برای کودکان نیز زیپ لاین و شهربازی در نظر گرفته شده است.



در ورودی پارک نیز وجود تفرجگاه، شهربازی، زمین اسکیت و آبشار مصنوعی به زیبایی و جذابیت مجموعه افزوده است. از دیگر تفریحات پارک، سوار شدن بر ماشین های قدیم و گشت و گذار در پارک است که توجه گردشگران را به خود جلب می کند. در فصل بهار و تابستان این منطقه آب و هوای معتدلی دارد که میتواند بهترین زمان برای بازدید از پل معلق باشد، هرچند پاییز و زمستان این منطقه هم دیدنی است اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه، سرمای شدیدی بر منطقه حاکم می شود که ممکن است آزاردهنده باشد.  


مشاهده بیشتر
مشخصات
نوع جاده آسفالت
استان اردبیل
شهر مشگین شهر
آدرس استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، پارک جنگلی خیاوچای مشکین شهر
دسته‌بندی شهری
ورودی (بلیط) دارد
معمار گنجعلی بیگ
مشاهده بیشتر
امکانات و ویژگی ها
موتور چهار چرخ
دوچرخه سواری
بوفه
غرفه صنایع دستی
سرویس بهداشتی
رستوران
پارکینگ
امکانات تفریحی
مشاهده بیشتر
روی نقشه
برنامه های سفر مرتبط
برنامه سفر 2 روزه به اردبیل
برنامه سفر 3 روزه به اردبیل و مشگین شهر
جاذبه های مرتبط
خانه تاریخی صادقی اردبیل اردبیل
دشت مغان اردبیل اردبیل
دریاچه شورابیل اردبیل اردبیل
جنگل فندقلو اردبیل نمین
آرامگاه شاه اسماعیل اردبیل اردبیل
تجربه سفر
ارسال نظر
مشاهده نظرات بیشتر
{{-name-}}
امتیاز: {{-score-}}/۱۰
{{-date-}}
{{-title-}}
{{-text-}}